Snak

Her kan du både spørge og fortælle om alt - bare det handler om København!

Log ind

Menu

Nyt emne

Ønskeliste

21-03-2007 kl. 01:37
TeeJay siger:

En funktion jeg meget godt kunne tænke mit på mitKBH, er en slags To-Do-liste, hvor man ville have mulighedfor at gemme steder man gerne vil besøge.

21-03-2007 kl. 06:10
sander siger:

Hej TeeJay

Det er en god ide og den står da også på vores alen lange todo liste. Så det kommer nok en dag - hav tålmodighed med os.

Mikkel
mitKBH.dk

21-03-2007 kl. 11:03
Mona Lisa siger:

Hej
Jeg kunne også godt tænke mig, at I skrev, hvor mange billeder I havde, ligesom I skriver, hvor mange anmeldelser der er. Måske kunne der også være et galleri. Desuden kunne jeg godt tænke mig, at der var en kategori med brugernes anmeldelser af aktuelle film og div. udstillinger. Bruger www.rottentomatoes.com for udenlandske film, men kender ikke nogen, hvor man kan se brugernes mening om danske film.

På forsiden under "the tag cloud" er der to anmeldelser, der hele tiden skifter. Kunne der ikke indsættes en pil i hver retning, så man kunne gå tilbage til den forrige? Ser tit noget spændende, men så skifter den inden jeg har læst færdigt, eller jeg klikker på en anden anmeldelse, og så er den interessante anmeldelse på forsiden væk, og man kan ikke lige finde den igen, fordi man ikke fik læst det hele.

Ændret 1 gange. Sidst ændret den 21-03-2007 kl. 11:08 af Mona Lisa.

21-03-2007 kl. 21:46

Tak for gode ideer

Hvor mange billeder vi har - det kan vi nok godt klare - jeg skriver det på todo-listen.
Brugerdrevne filmanmeldelser finder du på www.scope.dk og de har været i luften ret længe. Anmeldelser af udstillinger o.l. hænger mere sammen med en event kalender, og det skal nok også komme, men vi skal lige have skruet det konceptuelle ordentligt sammen.
Vi har også netop snakket med drengene fra www.storbyliv.dk og det er da muligt at vi laver noget i samarbejde med dem.

De to anmeldelser der skifter - jo jeg tror du har ret. Det ville give mening hvis de fx kun skiftede en gang om dagen eller en gang i timen.
Men ellers må du jo åbne hver anmeldelse i en nyt vindue - det gør jeg :)

23-03-2007 kl. 09:20

Flere ønsker og ideer modtages selvfølgelig med kyshånd, så bare fyr løs :)

23-03-2007 kl. 20:57
storm siger:

Hej drenge,

Jeg vil gerne tilslutte mig forslaget øverst, mht. til en slags "huskeliste". For mit vedkommende ville jeg bruge det til en "steder jeg skal fotografere"-liste.

En anden ting jeg godt kunne tænke mig, er en funktion til at kontakte en anden bruger direkte via mail. Det skal selvfølgelig være en funktion, hvor ens email-adresse ikke bliver offentliggjort. Tjek fx discogs.com for en fiks løsning, som jeg selv bruger flittigt.

24-03-2007 kl. 12:24
Mona Lisa siger:

Hej Rasmus
Jeg kan faktisk godt lide at anmeldelserne skifter tit, men det kunne være smart, hvis man kunne tilføje en bladre funktion, fordi forsideanmeldelserne skifter hvis man skifter side, og når man så går tilbage til forsiden, er der en ny anmeldelse. Bladrefunktionen kunne også være smart, fordi man så selv kunne bladre hurtigere frem, hvis man ikke gad vente på at den skiftede.
Har kigget på scope, og umiddelbart synes jeg deres side er lidt rodet. Konceptet er dog fint. Hvis I skulle lave en film kategori, så ville jeg hellere bruge den. For så behøvede man kun gå ind på mitkbh, hvor alt var samlet og jeres system er også federe.

28-03-2007 kl. 16:26
foghster siger:

Steder burde ikke kunne figurere på toplister med blot én stemme. Ofte er de øverste "bedst" ratede steder - de steder med netop kun én stemme, der er på 6. Det er ikke optimalt. Man burde først kunne optræde på disse lister efter 3-5 stemmer i alt.

Desuden ønsker jeg, at det bliver muligt at se alle de steder man allerede har stemt på, så man bedre kan tilpasse og ændre i karaktererne i sammenligningsøjemed.

Ændret 1 gange. Sidst ændret den 28-03-2007 kl. 16:28 af foghster.

28-03-2007 kl. 21:08
penguin siger:

Nogle af MitKBHs brugere er ret aktive og opsøgende. Her kunne det måske være fedt med en mulighed for at klikke på et sted på et kort, for at se hvilke butikker, barer, etc. i området, som mangler billeder.

På den måde kunne man så få en lille skattejagt-liste over 10 steder, man lige kan tage billeder af, når man nu alligevel er i nærheden af Nørrebro station, Sundbyvester Plads, Damhussøen, etc.

09-04-2007 kl. 11:42

Tilslutter mig idéen om en "to-visit" liste mulighed...Og synes også at topliste placeringen med kun én stemme er problematisk, specielt fordi det tit er ejeren, der har givet de 6 propeller...
Hvad med en konkurrence om "månedens anmeldelse"? Det kunne måske anspore folk til at skrive udførligt, sjovt og interessant?

04-07-2007 kl. 00:38
Pons siger:

Forslag:

Gør det muligt at klikke på nøgleordene i en anmeldelse - så det giver samme resultat som hvis man kopierede det enkelte nøgleord ind i søgefeltet og trykkede retur.

Lige nu er nøgleordene bare ren tekst - uden links. Hvis de gøres klikbare, kunne det bidrage til at læseren endnu lettere fik nye ideer og opdagede nye steder.

EDIT - nu har jeg lige opdaget, at de nøgleord, der står under den ENKELTE anmeldelse faktisk er klikbare. Men opsummeringen af nøgleord øverst i anmeldelsen (med forskellige størrelse) er ikke klikbare. Kunne de ikke også blive det?

Ændret 1 gange. Sidst ændret den 04-07-2007 kl. 00:40 af Pons.

04-07-2007 kl. 09:52

Hej Pons
Jo, det kan de sagtens blive - vi har bare haft en verserende diskussion internt om det skulle være det :)
Vi kan ikke rigtigt blive enige med os selv - ærligt talt så er vi bange for at plastre siden til i alt for meget funktionalitet (et problem vi allerede har!) og er det helt logisk at man vil blive sendt videre til en anden (søge)side når man trykker på den sky?

Jeg er selv i tvivl...

04-07-2007 kl. 10:34
Noiz siger:

Så gerne at hoteller blev sat op som kategori.

Iøvrigt ville jeg elske hvis jeg med tiden kunne bruge MitKBH via min mobil og dens indbyggede GPS :)

04-07-2007 kl. 11:03

Hej Noiz
Hvorfor så du gerne hoteller blive sat som en kategori? Vi har måske 2 hoteller lige nu på mitkbh, og som Københavner er det jo ikke lige det man bruger mest?

Med hensyn til mobil, så har vi faktisk lige lanceret vores mobil version. Grib din mobil telefon og tast mobil.mitkbh.dk ind i dens browser, så skal du bare se løjer :)
Vi kommer til at reklamere lidt mere for den meget snart, indtil da så kan du jo læse lidt om den her:
http://mitkbh.wordpress.com/2007/06/22/k%c3%b8benhavn-far-mobil-byguide-tjek-det-ud/
og se/høre en demo her:
http://mitkbh.wordpress.com/2007/06/23/se-video-af-mobilmitkbhdk/

Vi kan dog ikke læse noget fra din GPS modtager, men den tror jeg måske at Google Maps applikationen kan? Og der kan du også finde resultater fra mitkbh, dog har de lige nogle tekniske problemer, så det bliver først i slutningen af måneden før vores anmeldelser bliver vist korrekt.

mvh
Rasmus

04-07-2007 kl. 11:06

For øvrigt så har vi også lavet TeeJay's ønskeliste, dog i en ret simpel form.
Læs om den her:
http://mitkbh.wordpress.com/2007/06/10/nu-med-%c3%b8nskeliste/

04-07-2007 kl. 11:16
Pons siger:

Om klikbare nøgleord:
Jeg kan godt se, at begrænsning også er en kunst - men ville det ikke alligevel give mere mening at lade opsummeringen af nøgleord være klikbare, frem for nu, hvor nøgleordene under hver enkelte persons anmeldelse er klikbare?
Men det er bare en tanke - nu har jeg jo fundet et sted at klikke, og så er jeg glad og tilfreds! :-)

12-05-2008 kl. 16:44
vinter siger:

Og nu vi er ved idéer til features:

Jeg kunne godt tænke mig, man kunne oprette et sted uden at skulle skrive en anmeldelse. Der er af og til steder, jeg har været, men som jeg ikke synes, jeg har noget klogt at sige om, men som jeg alligevel godt ville give propeller. Hvis stedet ikke er oprettet, må jeg enten droppe at give stedet propeller eller skrive en anmeldelse.

En ting, Idog sikkert har fravalgt med vilje for at undgå spam, er at man som det er nu ikke kan tilføje et sted (allerede oprettet eller ej) nye nøgleord uden at skrive en anmeldelse. Man kan godt give propeller, men man kan ikke give nye nøgleord. Det ville være rart at kunne, men ville måske også åbne for anonymt misbrug?

Og en tredie ting, jeg har set nævnt i en anden tråd, men som I ikke svarede på, er: Hvis man klikker på et link på kortet, ryger man til stedets side. Klikker man tilbage i browseren, kommer man tilbage til kortets udgangsposition og ikke til det sted, man stod før. Er det til at fikse?

Anyway, cool site!

10-03-2009 kl. 10:39
rasved siger:

Jeg har to ønsker som jeg ikke umiddelbart kan se er implemeteret i øjeblikket.

1) Find hvad jeg søger i en max-afstand fra en adresse.
2) Jeg elsker det lille kort hvor de xx højstprioriterede fra mit søgeresultat er plottet ind. Men: Når jeg flytter fokus på kortet, så opdateres det ikke med nye steder. DET ville også være fedt!

31-03-2009 kl. 23:13
morten siger:

Hej Rasved

@1'eren er det faktisk lavet - bare kun på vores mobil-version: http://mobil.mitkbh.dk - kom til at tænke på dit indlæg, fordi jeg lige sad og brugte det selv.

mvh
Morten

27-05-2009 kl. 21:02

Hvad med en funktion knyttet til "Til XXX anbefaler vi", hvor man kan klikke, at man faktisk ikke er interesseret i denne anbefaling?

Jeg kan ret godt lide anbefalingsfunktionen, som jeg bruger som en god inspirationskilde, men den ændrer sig altså ikke så meget...

31-05-2009 kl. 18:41
morten siger:

Det er faktisk en god ide. For nærværende skal man jo give en karakter til stedet.

27-09-2009 kl. 22:55
TeeJay siger:

Hvad med en tickbox om stederne har gratis wifi? :)

28-09-2009 kl. 15:50

God idé.

28-09-2009 kl. 16:40

Lige nu markerer folk det ofte med nøgleord, vi vil helst have så få "felter" som muligt.

12-10-2009 kl. 09:28

Kunne man forestille sig en måde hvorpå det kunne blive nemmere at danne sig et overblik over validiteten af anmeldelserne af et givent sted. F.eks. at man bruger en Amazon-lignende funktion: "Var denne anmeldelse til hjælp?".

At Mitkbh.dk sorterer anmeldelser efter dato giver en aktualitet, men åbner også for at de nyeste anmeldeser får mest fokus, hvor valide eller utroværdige de end måtte være.

12-10-2009 kl. 13:31

@nygaard ja, det kunne man sagtens tænke sig. Pt. kan du jo angive om du "blev klogere" eller om anmeldelsen "fik mig til at grine". Det var tiltænkt til noget sådant. Lige nu bliver disse værdier dog ikke brugt til så meget, men i det hele taget trænger rankeringen til lidt kærlighed. Det er bare relativt komplekst.

13-10-2009 kl. 08:55

Det kan jeg forestille mig. Det har jo egentligt fungeret upåklageligt til stor glæde for de af os der bruger det jævnligt, da man jo sagtens kan danne sig et overblik over stederne, og sortere 3 år gamle anmeldelser fra.

Det er kun nu da der er kommet en øget pres på siden af folk med en speciel opfattelse af markedsføring at problemerne opstår.

21-03-2010 kl. 07:23
sparre siger:

Sidder her en tidlig søndagsmorgen og ønsker mig at jeg kunne lede efter cafeer der er åbne nu.

/Jacob

Beklager, kun registrerede brugere kan skrive i denne kategori.